hay group logo

מה צריך לדעת לפני שבונים חנות באינטרנט

קיבלנו שיחת טלפון מלקוחה שביקשה להקים חנות אינטרנטית עבור לקוחה שלה. השאלה הראשונה שלה הייתה: “כמה זה יעלה?”. כשניסיתי לברר מה בדיוק הם צריכים, מה התחום ומה הפיצ’רים הנדרשים, היא ענתה בחוסר ידיעה: “מה זה משנה? תן לי מחיר.”
אנשים לעיתים חושבים שבניית חנות אינטרנטית זה תהליך פשוט, אך הם לא מבינים את גודל האחריות והמורכבות שבזה. חנות אינטרנטית היא עסק לכל דבר. יש לטפל בהזמנות, לבחור חברת סליקה מתאימה ולהתחבר לחברת משלוחים עם ממשק מתאים. למשל, לא כל חברת סליקה יודעת להתמודד עם מנויים חודשיים מתחדשים.
בנוסף, יש לחשוב גם על נושא השרתים. בחירת השרת המתאים היא קריטית כדי להבטיח שהחנות תפעל בצורה חלקה ובטוחה. השרת חייב להיות מהימן, מהיר ומאובטח כדי להתמודד עם נפח התנועה, במיוחד בזמן מבצעים או חגים. השאלה היא האם הלקוחה מבינה את הצורך בשרת איכותי ואם יש לה תקציב לכך.
נניח שהכל לפי הספר ואנחנו מקימים את החנות. מהו תקציב הפרסום של הלקוח? האם הוא מתכוון לקדם את החנות? ללא קידום, ההשקעה בחנות עלולה להיות לשווא. האם הלקוחה מוכנה להשקיע בעסק הזה במשרה מלאה, או שיש לה מישהו שיטפל בהזמנות ויתן שירות לקוחות?
יש כל כך הרבה שאלות שצריך לשאול את הלקוח לפני שמתחילים בבניית החנות. לרוב, הלקוחות לא מודעים לכל ההיבטים האלה ורק מכירים את חווית הרכישה באינטרנט. הם לא מודעים לכל המערכת שמאחורי חנות אינטרנטית.
אני נתקל בהרבה לקוחות שמספרים שהציעו להם חנות באינטרנט במחיר נמוך, אבל כשאני מתחיל לשאול את כל השאלות הללו, מתברר שהלקוח לא מבין למה הוא נכנס. לצערי, הרבה בוני אתרים לא שואלים את השאלות הנכונות. הם רואים את הלקוח רק כמספר בחשבון הבנק שלהם. חשוב לזכור את העקרון: אהבת לרעך כמוך – מה שאתה רוצה בשבילך, תרצה גם עבור הלקוחות שלך.

קצת עלינו

אנו בחברת hay-group digital מספקים מענה לשלל צרכי הלקוח תוך שימת דגש על הפרטים הקטנים החל משלב האיפיון ועד לשלב העליה לאוויר תוך התחשבות בצרכי הלקוח אצלנו כל אתר הוא נכס ואף מתיחסים אליו ככה  

פוסטים אחרונים

מהירות טעינה היא אחד הגורמים הקריטיים שמשפיעים על חוויית המשתמש והצלחת האתר. אתר שנטען באיטיות לא רק מאבד לקוחות פוטנציאליים, אלא גם פוגע בדירוג במנועי

קרא עוד »

HTTP/2 הוא שדרוג משמעותי על פני פרוטוקול HTTP/1.1 הוותיק, והוא נועד לשפר את הביצועים והאבטחה של אתרי אינטרנט בצורה דרמטית. פרוטוקול זה מאפשר הפצת תכנים

קרא עוד »

בעולם הדיגיטלי המודרני, גיבויים אוטומטיים הפכו לחלק בלתי נפרד מהאבטחה והתחזוקה של מערכות מידע ונתונים. חשובותם של גיבויים אוטומטיים אינה נשענת רק על היכולת לשחזר

קרא עוד »
דילוג לתוכן